Columbus on digitaliseerimislahendusi ja ärikonsultatsiooni pakkuv ettevõte, kel on 5000 klienti ja kus töötab globaalselt üle 2000 inimese. Nad toetavad ettevõtteid digitaliseerimise teekonnal ning aitavad saavutada positsiooni, mis kindlustab äri arengu ja konkurentsivõime ka tulevikus.
Columbus Eesti äriüksuses töötab ligikaudu 100 töötajat, kelle igapäeva tegevus on suunatud meie kohalikule kliendile ja turule.
Eelnev olukord ja vajadused
Columbuse juhatus ja töötaja on üle keskmise IT- ja tehnoloogia teadlik - teisiti ju ei saakski, sest nad on eesrindlikud digitaliseerimiseksperdid. Meie koostöö Columbuse IT juhtimise raames algas mõned aastat tagasi, kus me olime esialgu nõustaja rollis, pakkudes tuge ettevõtte palgal olevale IT-juhile. Hiljem, kui kohapealne IT-juht otsustas karjääri vahetada ning lahkus ettevõttest, oli Columbus valiku ees, kas palgata uus IT-juht või anda IT-juhtimine täielikult partneri kätesse (service outsourcing). Valik langes sisseostetava teenuse kasuks, sest ühelt poolt oli keeruline leida uut kompetentset inimest ja teisalt nägi juhatus sisseostetava teenuse osas kulude optimeerimise kohta (CapEx vs OpEx).
Koostöös Columbuse juhatusega defineerisime IT-juhtimisteenuse eesmärgid:
- Sisekasutajate rahulolu peab olema kõrge.
- Columbus on kõrgel tasemel turvalise IT-kasutuse eeskuju.
- IT-haldus ja -juhtimine peab olema süsteemne ja protsessipõhine.
- IT-kulud peavad püsima plaanitud eelarves.
IT-juhtimise teenus Columbuses
Teenuse sisu:
- arengukava koostamine ja elluviimine;
- muudatuste juhtimine, sisekommunikatsioon;
- IT-taristu ja protsesside loomine, rakendamine ja ajakohasena hoidmine;
- korralised kohtumised, tööplaanide jälgimine;
- partneripoolne nõuandlik tugi ja jooksvate arendusettepanekute tegemine;
- kliendi esindamine IT küsimustes ja kliendi huvide kaitsmine.
Tulenevalt kliendi vajadustest ja IT-juhtimisele püstitatud eesmärkidest oleme ettevõttes teostanud mitmeid arendustegevusi, toome siinkohal mõned välja:
Tegevus | Tulem | Väärtus |
IT-arengukava väljatöötamine. | Võttes arvesse IT-juhtimisteenusele püstitatud eesmärke töötasime välja aastase arengukava. | Me teame kuhu poole me liigume, meil on taktikalised tegevusplaanid muudatuste elluviimiseks ja kulud on eelarvestatud |
Viisime läbi töötajate seas sisemise IT rahulolu-uuringu. | Uuringu tulemused tõid välja mitmeid kitsaskohti. Lõime tööplaani puuduste likvideerimiseks. Poole aastaga tõusis töötajate rahulolu 3,5 -> 4,5 (5-punkti skaalal). | Kui IT toetab töötajate igapäevategevusi on nad rahulolevamad ja produktiivsemad. |
Viisime läbi ettevõtte IT-turvaanalüüsi. | Analüüsi tulemusel tekkis ülevaade ettevõtte küberturbe olukorrast. Leidsime maapealses infras, pilveteenustes ja protsessides kohad, kus riske oluliselt allapoole tuua. | Erinevate tehnoloogiliste ja protseduuriliste meetmete rakendamisega maandasime andmelekete ja küberintsidentide tekkeriski. |
Väärtus kliendile
Nagu eelpool mainitud on Columbuse juhatus IT-teadlik ja kõik infotehnoloogia ning digitaliseerimisega seonduv on neil strateegiliselt kõrge prioriteediga. Columbus teab, et IT on viimaste aastate jooksul transformeerunud tugifunktsiooni rollist ärikasvu ja konkurentsieelise mootoriks ning kaugeleulatuvam IT-arenguplaan on hädavajalik homse ärikasvu ja konkurentsieelise tagamiseks. IT-juhtimisteenus on loonud kliendile väärtust läbi kolme peamise aspekti:
- Kliendil on tulevikukindel IT-arenguplaan.
- Sisemine IT on süsteemne ja ülevaatlik.
- Kliendil on laiapõhjaliste kompetentsidega partner, kelle poole saab mistahes IT-küsimuses pöörduda.
Kliendi hinnangIT juhtimise sisseostul oleme kogenud kahte ületatavat raskust ja kahte kiiret võitu. Alustame kiiretest võitudest:
On olnud ka raskusi, mille ületamise nimel on tulnud pingutada:
Kokkuvõttes on kliendi vaatekohast IT-juhtimise sisseostmine olnud igati õige otsus. |