Kodukontori seadmetega varustamisest on juba palju räägitud/kirjutatud. Teoretiseerima ei hakka, pigem anname konkreetset nõu – miks ja kuidas valida.  

Madis Sõnajalg, OIXIO müügidirektor: „Oleme teadlikult oma lõpptarbijaseadmete äri ehitanud aastaid, suisa aastast 1994, kui alustasime koostööd Delliga. Sellesse aega on jäänud palju tiivaripsutamisi ka teiste tootjatega, aga partnerlus Delliga on jäänud ja arenenud. Tänaseks lausa Titanium tasemeni, mis on kõrgeim – enam kõvemaks minna ei saa! Miks Dell, sellest tuleb artiklis allpool juttu.“ 

Üks üldine vastasseis tuleb veel ära mainida – PC vs Mac. Sellesse vaidlusse pole vaja laskuda. Usklike vaidlus – kristlus vs islam vs maausk – pole kunagi kuhugi viinud. Las igaüks jääb oma veendumuste juurde. Küll aga tuleb nentida, et väga palju, kui mitte enamus, ärirakendusi lihtsalt töötab PC-l paremini, sest nad on PC jaoks kirjutatud. Madis Sõnajalg: „Microsofti hegemoonia kestab veel kaua. Kas see meile meeldib või mitte, pole oluline!“ 

MIKS ÄRIKLASS? 

Alustame sellest, et tööks saab kasutada igasuguseid seadmeid – telefoni, teleka taha ühendatud vana lauaarvutit, lapsele jõuludeks 400 euro eest ostetud „hiinlast“ jne. Tabelarvutust ja märkmeid saab teha ka ajalehe valgele äärele või nagu Einstein, kasutatud ümbrikele, aga töövahend võiks olla ikka professionaalne. Sõna „äriklass“ arvutimaailmas on sama kaalukas kui lennunduses. 

Äriklassi seadmed on, tõepoolest, mõeldud töö tegemiseks nii vaikselt kulgejatele kui ka heavy-user'itele. Nad on turvalised, testitult töökindlad, nendel on reeglina madal garantiijuhtude arv ja nende garantiiaeg on mõistlik.  

Oluline on ka ettevõtte/tööandja vaade – turvalisus ja keskne hallatavus. See algab operatsioonisüsteemist ja taas ei saa üle Microsoftist. Windows 10 Pro on reegel! 

Kommenteerib Vahur Parve, OIXIO teenuste juht: „Teema on tegelikult tarkvarapõhine ja ei sõltu arvuti margist ega mudelist. Aga arvutit ei saa nimetada äriklassi mudeliks, kui sel pole Microsoft Windows 10 Professional operatsioonisüsteemi. Ükski Home-lisandiga opsüsteem pole mõeldud ärikasutuseks!

Windows 10 Pro võimaldab arvuti liita ettevõtte identiteedihaldusse - Active Directory (AD). AD annab igale seadmele (seadme kasutajale) kindlad õigused, mis võimaldavad ligipääsu ettevõtte ressurssidele ja andmetele. AD ise võib olla nii maa- kui ka pilvepealne.  

Ettevõttes kasutatavates arvutites (ka kodukontoriarvutites) peab olema keskne seadmehaldus, näiteks Microsoft SCCM (System Center Configuration Manager) - keskne uuenduste ja tarkvara profiilide lisamise võimalus. Ühesõnaga kõiki arvuteid peab olema võimalik keskselt (kaug)hallata ja see peab olema lihtne, et sellega saaks tegeleda nii ettevõtte IT-osakond kui ka teenuspartner. 

Lisaks saab Windows 10 Pro’ga aktiveerida seadme kõvaketta BitLockeri kaitse - kettal olevate andmete krüpteerimise - ja igaks juhuks tuletan meelde kõige elementaarsemat küberturbelahendust - viirustõrjet. Turvalisusega seotud küsimused tulevad eriti teravalt esile just kodukontoris kasutatavate arvutite juures, sest väga paljudes ettevõtetes puudub ülevaade ja ligipääs kodus kasutatavatele seadmetele.“ 

MIKS DELL? 

Juba on näha kõnevalmis suid, mis väidavad, et nüüd tuleb partneri müügijutt, bla-bla-bla… 

Aga ei ole nii! Maailmas on palju tootjaid, kes pakuvad äriklassi sülearvuteid – HP, Lenovo jne. Komponendid neisse tulevad samadest Hiina tehastest, erineb vaid disain. Sisuliselt sobivad tänapäeval kontoritööks absoluutselt kõik sülearvutid, aga mugavus sõltub just detailidest. Muideks - Lenovo valik on meil e-poes ka täiesti olemas.  

Meie valik on Dell, sest tänu build-to-order mudelile (Dell ei tooda arvuteid lattu) on võimalik tellida Eestisse just selliseid mudeleid ja konfiguratsioone, mis sobivad Eesti kasutajale. Näitena peavad olema sülearvutitel eestikeelne klaviatuur, integreeritud ID-kaardi lugeja, viimase mudeli protsessor, suur ketas jne. Kõigil Delli äriklassi sülearvutitel on vähemalt 3-aastane on-site garantii, mis tähendab, et garantiijuhtumi’i avamiseks piisab vaid täita RMA-vorm meie veebis ja meie Delli partnerina tuleme kliendi juurde ja viime arvuti remonti. Korras arvuti tuuakse kliendile kulleriga koju kätte – praeguses olukorras ikka väga mugav ja tihti ka ainuvõimalik. 

Madis Sõnajalg: „Tundes Delli turgu ka mujal Baltikumis, julgen väita, et lõppkasutajad on üsna erinevad ja need konfiguratsioonid, mis lähevad hästi kaubaks näiteks Leedus, ei sobi siinsetele üldse ja vastupidi. Loomulikult on ka Dellil omad vead ja ka ebaõnnestumised mõnede mudelite arenduses, millele on reageeritud suurkorporatsioonile ebaharilikult kiiresti. Aga mina soovitan Delli, sest mugavus ja lihtsus, mida kohapealne partner (tootja käepikendusena) pakub, on kasutaja jaoks hindamatu.“ 

MILLIST SEERIAT JA SUURUST VALIDA? 

Kõigepealt vasta küsimusele: „kes sa oled? - kas lauakeskne, kaugtöötaja, koridorisõdalane või paljuliikuv pro“? Teiseks mõtle, milline on sinu töö iseloom ja mida sa vajad – kerget kaalu, suurt ekraani, eraldi numpad’i, eriti vastupidavat akut või veel midagi. Vajadustele vastavalt saab valida õige mudeli ja konfiguratsiooni.  

Madis Sõnajalg: „Võid loomulikult kogu selle uurimistöö ise ära teha, aga mina soovitan küsida nõu. Kui ma ise OIXIO-sse tööle tulin, siis valisin endale tööarvutit täpselt samamoodi – läksin salongi ja lasin proffidel endale parima valiku teha. Mul puudus Delli kasutajakogemus ja konfiguratsioonidesse ma ka ei viitsinud süveneda. Ma olen rahul – paarkümmend minutit ja valik oli tehtud – kokkuhoitud aeg võimaldas tegeleda hoopis olulisemate asjadega.“  

Aga mõned Delli-kesksed soovitused siiski neile, kes tahavad ise alustada: 

  • Lauakeskne töötaja – Dell OptiPlex lauaarvuti (neist mõnes järgmises artiklis) või Latitude 5000-seeria sülearvuti koos lisamonitori, klaviatuuri ja hiirega. Ekraani suurus pole tänu lisamonitorile eriti oluline. 
  • Kaugtöötaja – Dell Latitude 5000-seeria sülearvuti. Ekraan 14“ või 15“ vastavalt vanusele ja silmade „eraldusvõimele“. 
  • Koridorisõdalane – Dell Latitude 5000- või 7000-seeria sülearvuti. Kuna sõdalased peavad palju liikuma, aga vastu pidama ka varitsuses, siis ekraanisuuruse valikuid on palju: 12“-15“. 
  • Paljuliikuv professionaal – Dell Latitude 7000-seeria sülearvuti. Ekraan 12“ või 13“. Arvuti suurus vali oma musklile vastav, sest ekraanisuurusele vastab ka kaal. 

Lihtne vastus küsimusele Latitude 5000 ja 7000 seeria erinevustest on see, et 5000 on tõeline tööloom pisut madalama hinnaklassiga, 7000-seeria on kergem/õhem, talub paremini kaasaskandmist, aga maksab ka veidi rohkem. Eriti äge on veel Latitude 9000-seeria – kõik näitajad on „kõige-kõige“, kuid selle eest tuleb ka maksta. Ekraanisuurused on Latitude’il 12“, 13“, 14“ ja 15“. Igal juhul on soovitav (kodu)kontorisse muretseda ka lisamonitor, klaviatuur ja hiir. Doki ja ühenduste pärast tänapäeval enam väga muretsema ei pea. See eeldab aga uue, USB-C monitori soetamist, millel kõik ühendusevõimalused olemas (ka sülearvuti laadimine). Lisaseadmete ühendamise viise on tänapäeval juba oluliselt rohkem kui dokkimine ja USB-C ühendused lubavad seadmeid otse ühendada. 

Loe lisaks:

MIKS OSTA OIXIO-ST? 

Tagasihoidlikkus on küll voorus, aga mitte alati. Meie julgeme ennast soovitada küll, sest selle kindluse on andnud meile meie kliendid. OIXIO on kõrgeima soovitusindeksiga IT-ettevõte Eestis (seda mõõdab Recommy.com). Nüüd siis täpsemalt, mis on meie eelised. 

  • USALDUSVÄÄRSUS 
    Ainsana Eestis pakume kogu Delli äriklassi sülearvutite valikut oma esindussalongis, kus kogu valik on kliendile vaadata/testida. Salongist ja ka e-poe LiveChat’ist saab asjatundlikku nõu, sest teenindajad on oma ala profid ja samas ka ettevõtte kõrgeima personaalse soovitusindeksiga spetsialistid (allikas taas Recommy.com). 
    Delli partner oleme juba aastast 1994. Viimased viis aastat oleme pälvinud Dellilt kõrge tunnustuse - Dell Brand Ambassador. Aastast 2021 on OIXIO Delli kõrgeima, Titanium taseme partner, mis tähendab, et nüüd suudame pakkuda kõrgeimat tuge kõigile Delli tehnoloogiatele ja toodetele.  
     

     
  • KINDLUSTUNNE 
    Kõikidele äriklassi sülearvutile anname kaasa tasuta õnnetusjuhtumi KASKO ja IT-tugiteenuse paketi. IT-tugiteenus on helpdesk-teenus – telefoninõustamine ja kaughaldus, mis on kliendile avatud tööpäevadel kell 9-17. Nõustame ja lahendame riistvaraga seotud probleeme, samuti ka Microsoft Windows ning kontoritöö tarkvaraga seotud küsimusi. See lisavõimalus hoiab meie kliendi IT-osakonnal kokku väga suures koguses aega ja ressurssi. 
     
  • MUGAVUS 
    Meil on eestikeelne e-pood ja LiveChat, kus infot jagavad kõrge kompetentsiga inimesed (mitte robotid). Tasuta transport Eesti piires, laokauba tarne 2-4 tööpäeva jooksul ning NB! kuna oleme ka Delli garantiipartner, siis pakume oma klientidele eestikeelset hooldus- ja garantiiteenindust. Delli enda garantiiliinid on inglise- ja venekeelsed. 
     
  • LISAVÕIMALUSED 
    Lisaks uutele sülearvutitele pakume e-poe OUTLET’is Delli tehasesse tagastatud refurbished seadmeid, mis on tootja poolt uuesti müügiringlusse lastud. Kõikidel Outlet'i seadmetel on uute toodetega samaväärne garantiitase, mistõttu pole vaja muretseda nende seadmete töökindluse pärast. 
    Outlet’i valime kõrgema hinnaklassi tööjaamu ja arvuteid (Precision, Latitude), et meie kliendid saaksid kasutada "kõige-kõigemat" tehnikat mõistlikus hinnaklassis. Outlet’i hinnad on 30-40% tavahindadest soodsamad. 
     

KOKKUVÕTTEKS 

  • Kodukontori arvutid on sama olulised nagu ettevõtte kontoriseadmed. 
    Ettevõtte seadmeliisingusse ju suvalisi masinaid ei võeta. 
  • Ära leiuta jalgratast, küsi nõu kompetentselt partnerilt. Hoia kokku aega! 
    Partneri vaade on laiem ja sageli ka kompetentsem. 
  • Efektiivsuse tagavad head seadmed/töövahendid. 
    Tänased töövahendid on arvutid, mis peavad olema turvalised ja jõulised.